Skip to main content

Algemene voorwaarden

Praktijkreglement

Fysiopraktijk de Meer heeft een praktijkreglement opgesteld om de veiligheid en kwaliteit binnen te praktijk te waarborgen. U wordt verzocht zich aan deze praktijkregels te houden.

  • Algemene praktijkregels
    • De praktijk is telefonisch bereikbaar op 020-7539002 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij nemen binnen 48 uur contact met u op.
    • Fysiopraktijk de Meer heeft met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten.
    • Voor informatie over hoeveel behandelingen voor u vergoed worden kunt u uw zorgverzekering raadplegen, voor specifieke vragen kunt u ons benaderen of kijken op https://defysiotherapeut.com/goed-verzekerd/
    • Indien u niet of onvoldoende verzekerd bent voor fysiotherapie is dit uw eigen verantwoordelijkheid, u ontvangt in dit geval een particuliere nota van Fysiopraktijk de Meer. Fysiopraktijk de Meer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het versturen van particuliere nota’s. Deze nota zult per email ontvangen als deze bij ons bekend is en anders per post.
    • U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Afspraken op maandag dienen vóór Zaterdag 14.00 uur verplaatst of afgezegd te worden. Wanneer u uw afspraak niet tijdig afzegt, moeten wij deze bij u in rekening brengen. Een te laat geannuleerde afspraak, wordt niet door uw verzekeraar vergoed. In dit geval wordt het particuliere tarief voor een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht.
    • Om uw behandeling(en) te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar kunt u niet op dezelfde dag door een andere fysiotherapeut behandeld worden.
    • Bij Fysiopraktijk de Meer is de duur van de eerste afspraak een uur, deze afspraak bestaat uit een intake, onderzoek en behandeling. Hiervoor worden twee zittingen gerekend.
    • Bij (langdurige) ziekte of vakantie van een therapeut zorgen wij, met uw goedkeuring, ervoor dat de behandeling wordt overgenomen door een andere fysiotherapeut. Op deze manier ondervindt u geen vertraging van uw behandelproces.
    • De fysiotherapeut is direct toegankelijk voor een screening en aanvullend beleid, dit betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist niet noodzakelijk is.
    • Fysiopraktijk de Meer is niet verantwoordelijk voor diefstal/vermissing van of schade aan uw eigendommen binnen of buiten de praktijklocatie.
    • Fysiopraktijk de Meer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten welke zich niet aan de instructies van de fysiotherapeuten hebben gehouden.
    • Omdat in de praktijk ook mindervalide cliënten behandeld worden, wordt het op prijs gesteld dat, bij gebrek aan zitruimte, deze personen met voorrang een zitplaats krijgen.
    • Wilt u bij parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
    • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
    • Fysiopraktijk de Meer streeft naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van zorg. Hiervoor maken wij gebruik van een anonieme online enquête die u, na uw goedkeuring, via een e-mail ontvangt. Wilt u hier niet aan deelnemen dan dient u dit aan te geven bij de receptie of aan uw fysiotherapeut. 
  • Eerste afspraak

    U ontvangt na het maken van de eerste afspraak altijd een bevestigingsmail. Bij de intake neemt u mee:

    • Identificatiebewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs): laat dit registreren bij de eerste behandeling.
    • Indien nodig een verwijsbrief van de arts of specialist.
    • Handdoek, ook bij volgende afspraken.
  • Vragenlijsten
    • Het kan zo zijn dat de fysiotherapeut gebruik maakt van een zogenaamde online intake. Deze bestaat uit een vragenlijst die u via de mail zal ontvangen. Op deze wijze kan de fysiotherapeut zich goed voorbereiden op uw komst. Graag willen wij u vragen om minimaal 24 uur voor de eerste afspraak dit formulier zo volledig mogelijk in te vullen. 

    Daarnaast kan het zo zijn dat de fysiotherapeut u heeft gevraagd om een aantal vragenlijsten betreft uw lichamelijke klacht digitaal in te vullen. Graag willen wij u vragen om de vragenlijsten dan binnen 72 uur in te vullen. 

  • Laatste afspraak

    De laatste behandeling bestaat altijd uit een afsluitende behandeling. Hierbij wordt de behandeling met u geëvalueerd, het dossier afgerond en een rapport naar de huisarts en/of verwijzer verstuurd. Mocht u niet in staat zijn om naar de praktijk te komen, dan kan er ook een telefonisch consult plaatsvinden. Hiervoor wordt een behandeling gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar.  

  • Hygiëne

    • In het hele gebouw is het verboden te roken.
    • Cliënten dienen tijdens de trainingen binnen schone sportschoenen te dragen.
    • Cliënten dienen, in de trainingszaal en in de behandelruimtes, een handdoek mee te nemen.
    • Bij sommige behandelingen zoals massage en manuele therapie, is er een direct lichamelijk contact tussen u en uw fysiotherapeut. Wij verwachten dat u hier in uw persoonlijke verzorging rekening mee houdt, als u voor een behandeling komt.
    • Er zijn geen dieren toegestaan in de praktijk.
  • Privacy

    Fysiopraktijk de Meer werkt met een privacyreglement, dit betekent dat uw gegevens uitsluitend door medewerkers worden vastgelegd en bewaard volgens de wet van AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

    Op de locatie waar u behandeld wordt, is het goed te weten dat:

    • De locatie altijd beschikt over een afgesloten behandelruimte.
    • Wij bieden studenten van de opleiding fysiotherapie de mogelijkheid om stage bij ons te lopen. Het kan voorkomen dat er tijdens de behandeling een stagiaire meekijkt of een (deel) van de behandeling uitvoert. Dit gebeurt uitsluitend met uw goedkeuring.
    • Rapportages voor advocaten, verzekeringsartsen en letselschadebureaus dienen door het bureau te worden aangevraagd (conform de geldende procedure). De kosten hiervoor zijn terug te vinden in de prijslijst.
  • Klachtenreglement

    U mag erop rekenen dat elke fysiotherapeut van Fysiopraktijk de Meer zijn vak zo goed mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie. Bespreek de klacht eerst met uw behandelend fysiotherapeut. In het uiterste geval kunt u via de Stichting Keurmerk Fysiotherapie (SKF) een bemiddelingsgesprek aanvragen. Levert een gesprek of een bemiddelingsgesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruikmaken van een klachtenprocedure via een van de onderstaande instanties:

    • De Klachtencommissie van het SKF
    • De Geschillencommissie van het SKF
    • Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid

    Fysiopraktijk de Meer stelt het erg op prijs als u calamiteiten of situaties waarin u zich, om welke reden dan ook, niet prettig hebt gevoeld meldt aan het management van de praktijk. Klachten worden afgehandeld conform de Wkkgz.

Maak een afspraak bij ons